Valstugorna på plats

traditionsenligt står nu valstugorna uppställda igen. Vänsteråpartiet Uppsala invigde sin stuga fredagen den 18 augusti, men saningen at tsäga fattades det en del inredning då. Men allt eftersom byggs stugan på med material och möblering. Jeanette Escanilla vår politiske sekreterare har målat stugan med partiloggan.
I valstugan kan väljarna få del av våra program och prata med de som står på pass vid valstugan. Har man tur träffar man på vår riksdagsledamot Ingrid Burman vid stugan, hon komer att vara där en del. LIkaaså finns vår riksdgskanddiat Jacob Johnson ofta vid stugan, Jacob som förväntas avlösa Ingrid Burman i riksdagen kanske i sällskap med vår list-tvåa Liza Boëthius som kommer att finnas vid valstugan under de två sista veckorna före valet. Vänsterpartiets personallandstingsråd Sören Bergqvist kan man också träffa på men kanske inte lika ofta.
Naturligtvis kommer många från Vänsterpartiet Uppsalas kommunfullmäktigegrupp att bevaka stugan, så man kan oftast prata kommunalpolitik vid stugan.
Hjärtligt välkomna att hälsa på!