Camilla Sköld Jansson på soligt besök

Vänsterpartiets andre vice ordförande och riksdagsledamoten Camilla Sköld Jansson besökte idag Uppsala.
Camilla Sköld Jansson började sitt besök med en aulapresentation på Katedralskolan. Därefter gick turnén vidare till solcellsforskningen på Ångströmslaboratoriet. Där blev man informerade om forskningsfronten och se anläggningarna. Det ser lovande ut för solcellerna och redan idag är det ekonomi för husägare att använda sig av tekniken.
Sedan kom Camilla Sköld Jansson till Stora torget för att hålla några kortare apelltal. Folk stannade till och lyssnade och några ställde frågor. Med på torget var även landstingsrådet Sören Bergqvist och riksdagskandidaten Jacob Johnson som talade och mötte väljarna denna eftermiddag.

För Camilla Sköld Jansson tog inte dagen slut här utan det blev en debatt med folkpartiets Erik Ullenhag senare på kvällen på Harrys vid dragarbrunnsgatan. Förhoppningsvis kan vi rapportera om den debatten senare.

Seppo Laine