Uppsala Pride 22-25 maj

I år är det premiär för Uppsala Pride-festival. En glädjerik festival som Vänsterpartiet Uppsala är medarrangör till och som i sig är en manifestation för homosexuellas, bisexuellas och transpersoners rättigheter. Med start på torsdag 22 maj kommer det bli fyra dagar fyllda av workshops, filmvisningar, debatter, föreläsningar, dans, utställningar, fester med mera. Välkommen! (Glöm inte att lägga upp dina foton från festivalen i bildgalleriet.)

Vänsterpartiet Uppsala kommer att delta med ett seminarium om könsidentitet och könstillhörighet under lördagen 24 maj kl. 17.00-18.30 i tältet i Slottsbacken. Medverkar gör bl.a. Pernilla Grahn, medlem i Vänsterpartiet Uppsala, och Liselott Olsson, riksdagsledamot för Vänsterpartiet. Dessutom kommer vi att bemanna ett tält i Slottsbacken under lördagen och söndagen.

Var och när
Festivalen kommer ägar rum 22-25 maj på dessa platser: Slottsbiografen (Nedre Slottsgatan 6), Hantverksföreningen (Nedre Slottsgatan 6), Slottsbacken, Grand (Trädgårdsgatan 5), V-dala nation (S:t Larsgatan 13) samt Orange (Skolgatan 45). Festivalreceptionen kommer att vara stationerad i Slottsbiografen.

Torsdag: 50 kr
Fredag: 50 kr
Lördag: 60 kr
Söndag: 60 kr
Festivalkort för alla fyra dagar: 120 kr

Om du vill hjälpa till…
Vänsterpartiet kommer att ha ett tält i slottsbacken under festivalen och det kommer behövas hjälp med att bemanna tältet under lördagen och söndagen (24-25 maj). Kontakta Jeanette på 076-10 19 990, alternativt jeanette.escanilla(at)uppsala.se, om du vill ställa upp. Du kan också hjälpa till genom att anmäla dig som volontär för Uppsala Pride eller göra reklam enligt nedan.

Uppsala Pride har ett volontärmöte 19 maj kl 18:00 i Sensus lokaler på Västra Ågatan 16 (brevid SF-bio). Förutom att det behövs volontärer under själva festivalen så behövs det hjälp med affischering nu innan festivalen. Det går bra att hämta affischer, flyers och klistermärken att sätta upp där du bor, pluggar, jobbar eller fikar. Affischer, flyers och klistermärken kan hämtas hos Sensus studieförbund som är öppet på vardagar. Det finns även affischer hemma hos ett flertal av medlemmarna i samordningsgruppen. Det går även bra att kontakta arrangörna per e-post, uppsalapride(at)gmail.com.  Inträdet är gratis för alla volontärer!

Läs mer på Uppsala Prides hemsida: http://uppsalapride.se

Vi ses på Uppsala Pride 22-25 maj!