stadsdelsmöte

Rapport från stadsdelsmöte Nordöstra Uppsala

Efter att ha diskuterat igenom idén att försöka starta en stadsdelsgrupp i Uppsala nordöstra beslutades följande:

1. Att kalla till ett nästa stadsdelsmöte med ett konkret tema t.ex. byggnationsplaner i nordöstra Uppsala inklusive information om möjligheter att demokratiskt påverka en byggplanprocess. Mötet bör vara öppet för alla intresserade i stadsdelen, särskild inbjudan per mejl till alla medlemmar i Nordöstra.
  2. Att det är praktiskt att hålla stadsdelsmöten i områdets kvarterslokaler och att partiet bör kunna bekosta hyreskostnaden (cirka 300-400 kr) med tanke på valårets budget. För nästa stadsdelsgruppsmöte föreslogs Rosa lokalen i Nyby Gård.
  3. Resultatet av den enkät som ska gå ut till alla medlemmar kommer att vara betydelsefull för planeringen av Nordöstras fortsatta arbete. Genom enkäten kommer information om hur många medlemmar som vill engagera sig och med vad. Deltagarna på mötet erbjöd sig att delta i uppringning till sådana medlemmar i Uppsala nordöstra som inte besvarar enkäten.
  4. Att hjälpa till med flygbladsutdelning i området t.ex. vid Willy´s och vid Gränby Centrum.
  5. Att hjälpa till på valdagen genom att stå utanför valstugorna med Vänsterpartiets valsedlar.

Mötesdeltagarna menade att ifall återkommande aktiviteter och/eller möten organiseras kommer det att resultera i att fler medlemmar i stadsdelen kommer att lockas med och aktivera sig. Det är bra att organisera möten som kan vara av öppna för både V-medlemmar och andra intresserade i området.

Tobias Nordqvist fortsätter att vara kontaktperson och koordinator för stadsdelen.

Vid pennan, Agneta Liljestam