• Bli aktiv!

Bli aktiv!

Vänsterpartiet är ingenting utan sina medlemmar. Det är medlemmar som utformar politik, sitter i fullmäktige, riksdag och parlament. Och det är medlemmar som sprider våra värderingar och träffar folk som är nyfikna på vad vi tycker.

Som ny medlem får du ett välkomstmejl från partiföreningens ordförande och börjar sedan få våra utskick med information om vad som händer i V Uppsalas partiförening. Du kommer också att tillhöra en stadsdelsgrupp och kan bli uppringd av någon medlem som vill höra vad du vill göra med ditt medlemskap. Det är helt upp till dig hur mycket du vill vara aktiv i Vänsterpartiet Uppsala.

Men om du som ny medlem är sugen på att komma igång behöver du inte vänta på att bli kontaktad. Läs mer på sidan om arbetsgrupperna, eller kolla på hemsidans Kalender för att se vad du kan vara del av. Du kan också mejla [email protected] eller kontakta din lokala stadsdelsgrupp för att höra vad de håller på med.

Vi ses!