Vänsterpartiet Uppsala

Invigning av valstugan med Jonas Karlsson

Valrörelsen är igång!

Vi sätter igång arbetet för ett mer solidariskt, rättvist och jämlikt Europa. Vi har redan smygstartat, men imorgon lördag 11 maj klockan 12.00 kör vi igång valrörelsen ordentligt.

Jonas Karlsson inleder invigningen av valstugan klockan 12.00

Jonas Karlsson, åttonde namnet på listan, inleder genom att inviga valstugan som är laddad med allting vi behöver under valrörelsen.

Framför oss har vi arbetsamma veckor fyllda av diskussioner i hetluft och mödosamt, men viktigt arbete för ett bättre Europa. Ett Europa som inte bygger fort och satsar på militären när vi har en klimatkris och växande hot mot människors rättigheter. Ett Europa som ser rätten till schyssta och rättvisa villkor för arbetarna som lika viktigt som rätten till fri rörlighet.

Ett Europa som trots sin aldrig tidigare skådad rikedom och välfärd ändå ser hur ojämlikheten breder ut sig, hur makten förskjuts och hur utsatta grupper ställs emot varandra kommer aldrig vara ett Europa för alla, utan bara för de rika.

Imorgon startar vi valrörelsen och fortsätter det viktiga och mödosamma arbetet för ett nytt europeiskt samarbete som sätter människor och klimat före marknadsintressen.

Du hittar mer information i Facebookeventet. Följ också vår Facebooksida. Vi ses i valrörelsen!