Stå i Valstugan

Hur vill du vara aktiv i valrörelsen?

Ett av valrörelsens käraste inslag är väl valstugan. Åh, som vi har längtat att få se dom igen. Åtta, eller fler, små stugor, på rad på torget.* Dit alla kan komma och ställa sina frågor till partierna inför valet. Träffa företrädare och få svar på hur just vi tänker fixa äldreomsorgen, rädda klimatet eller göra simskolan mer tillgänglig för alla.

Det är också här som mångas varmaste minnen från valrörelsen skapas. Under ett två-timmars pass hinner du träffa många olika personer från hela Uppsala med omnejd, prata politik, och i många fall kan det vara avgörande samtal som gör att ännu en röst tillfaller Vänsterpartiet!

Det är peppigt och kul att stå med en kamrat i valstugan och träffa väljare! Du behöver inte veta allt om vår politik för att ta ett valstugepass. Vi kommer alltid para ihop en mer och en mindre erfaren person och det finns lathundar med svar på vanliga frågor i stugan så att du känner dig bekväm.

*Nytt för i år är att valstugorna kommer att stå vid Centralstationen, detta på grund av ombyggnationen av Stora torget.

Men tänk om det kommer någon jobbig typ? Tänk om jag inte kan svara på frågorna jag får?

För dig som vill få extrainformation om hur det är att stå i valstugan kommer vi att köra två utbildningar i Stadsparken bakom Flustret. Drop-in, ingen anmälan krävs.

• onsdagen 10 augusti kl 13 – 13.30
  • torsdagen 18 augusti kl 18 – 18.30

Ring Sophia om du vill vara med och inte hittar! Vid regn går vi till Vretgränd.

Nu kan du skriva upp dig på valstugepass!

Nu går det att skriva upp sig på ett eller flera pass i valstugan! Logga in på Zetkin och välj det eller dem pass som du vill ta.

Schemat finns uppe hela sommaren men boka gärna in dig redan nu! Om du inte har ett konto i Zetkin går det snabbt att skapa en, det gör du här: https://www.zetk.in/o/vansterpartiet-uppsala