budget

Vänsterpartiets budget för 2022

Vänsterpartiets budget för Uppsala kommun syftar till att skapa en kommun som är bra för alla – inte bara några få. Vi ser till att bygga en välfärd som människor kan lita på. Vi bygger bra och klimatsmarta bostäder som vanligt folk har råd att bo i. Vi dubblar minoritetsstyrets klimatsatsningar och mer därtill. Vi satsar på riktig trygghet genom att öka efterfrågan på arbetskraft som gör att fler får ett jobb, så fler har råd att bo. Vi ger skolan en ärlig chans att ge barn och unga en så bra start i livet att de kan utvecklas och hålla sig borta från kriminalitet. Detta är en budget för jämlikhet. Och jämlika samhällen är överlägsna ojämlika samhällen.

Du kan läsa en sammanfattning av Vänsterns budget här: 211020_Mål och budget 2022-2024 Vänsterpartiet SAMMANFATTNING Där finns även en jämförelse med mittenstyrets och Moderaternas budgetförslag.

Pressmeddelandet om vår budget finns att läsa här: 211020_Pressmeddelande_Vänsterpartiets budget 2022

Och vill du läsa hela budgeten från pärm till pärm kan du ladda ner den här: 211020_Mål och budget 2022-2024 Vänsterpartiet